HTML

Oldal ismertetése

Mozgássérültek- mozgáskorlátozott emberek mindennapi gondjaival foglalkozó oldal.

hasznos linkek

Mozgássérült téma címkéi

Keresés


hasznos linkek

2007.11.01. 03:18 stoti

Magamról

    A mozgássérült emberek problémamegoldó oldal célja, hogy hiteles információt nyútsunk egymásnak a mindennapi gondjainkat szervesen érintő dolgokról (mint pl:a fogyatékossági támogatás, kerekesszék, aktívszék, tolókocsi, járókeret, különböző segédeszközök, lakásátalakítási-akadálymentesítési támogatás, autóvásárlási-gépkocsiszerzési támogatás, közlekedési-utazási támogatás, üdülési csekk, telefon-telefonnal a rászorultakért támogatás, emelt családipótlék, parkolási engedély, közgyógy igazolvány, TB támogatás).
    1998-ban üzemibaleset következtében gerinctörést szenvedtem. A hosszú és embertpróbáló rehabilitáció és felépülési folyamat végén kerekesszékbe kerültem, és bizony sokszor fordult elő velem is az a helyzet, hogy a tájékoztatás teljes hiánya miatt estem el juttatásoktól, vagy olyan eszközt kaptam (tb kerekesszék) amit át nem veszek ha tudom hogy jár sokkal jobb.
    Az internet egy csodálatos eszköz a sérült ember számára is, de a több órás keresgélések után sokszor (hivatalos oldalakon TB, nyugdíjfolyósító.......) hamuka és mellébeszélés található vagy érthetetlen módon van megfogalmazva a keresett információ.

    Ajánjom ezt az oldalt minden mozgássérült sorstárs-nak és azoknak akiket érdekel a sérültek sorsa, élete. Mert sose lehet tudni mikor kerül az ember kerekesszékbe(tolókocsi), és bizony akkor van szükség hirtelen a pontos tájékoztatásra.
Bátran szóljon hozzá mindenki, vagy kérdezzen, hogy ne keljen többet mondani, "Hjaj, ha én ezt tudtam volna..........!"

Tóth Zoltán (admin)

17 komment

Címkék: magamról


A bejegyzés trackback címe:

https://mozgasserult.blog.hu/api/trackback/id/tr88214898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vicktória 2008.05.29. 13:33:44

Hjaj! Máris kezdhetném igy. De inkább nem panaszkodom inkább egy kis segitséget kérnék vagy inkább tájékoztatást, hátha jobban vagytok informálva, mint én. Az történt ugyanis,hogy megálltam egy olyan helyen autommal, rokkant parkolási engedélyemmel, ahol nem lehetett volna. Sajna csak utolag derült ki számomra,mikor megtaláltam a büntit a szélvédőn. Járdán csak akkor lehet megállni, ha marad 1,5 m a gyalogosok részére - tudomásom szerint. Most is igy jártam volna el (kb 15 perc volt az egész), de nem láttam hogy jo magason volt egy tábla, amin gyalogos forgalom volt feltüntetve, és itt nem lehett volna megállni. Most járda vagy nem (gj bejáró volt, semmi nem utalt arra hogy tilos). Hol lehet a jogszabályoknak utána nézni, mert a parkolási engedéllyel nem aggyák a segitséget, a kressz meg olyan nehézkesen fogalmaz, hogy -ezek szerint - nem tudtam jol eligazondni benne. Az utolért közterületes kollega azt mondta hogy 5 olyan eset van, ahol megállahatok ezzel az engedéllyel, a többi gj-vel szemben. 3-at fel is sorolt, aztán elakadt, mondván hogy mindegy, itt nem állhatok. Elhiggyem ezek után, hogy neki volt igaza?
köszönöm előre is a választ! V.

Tóth Zoli · http://windows-xp.blog.hu 2008.05.29. 20:49:15

Kedves Viktória!

Igazad van, a közalkalmazott rosszul tudja ezt. Részlet a Belügyminisztérium közúti közlekedés szabályairól honlapjáról.
"(9) A járdán a mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével és a betegszállító gépjármű a (8) bekezdésben említett egyéb feltételek fennállása esetén akkor is megállhat, ha a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel nem engedi meg.". Ha kapubeállóban álltál meg, az sajnos bukó mert azt nem szabad. És remélem van róla fotó dátumbélyegzővel, vagy legalább jegyzőkönyv amit a közalkalmazott írt, hogy legyen mire hivatkozni. Ezen a linken található az idézett szöveg:
web.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/0/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument&Highlight=0,kresz*&Click=
Az általad keresett információt a 40§ és 41§ tartalmazza, vagy nyomj a honlapon egy Ctrl+f, kulcsszónak írd be, hogy "mozgáskorlátozott" és végigkeresheted a téged, minket érintő szabályokat. Azért mielőtt rájukborítod az asztalt, kérdezd meg a rendőrséget, hogy ez a rendelet érvényben van-e. De én ezt a §-t láttam már máshol is és én is úgy tanultam, hogy a járdánparkolásra lehetőség van a mozgáskorlátozottaknak. Remélem tudtam segíteni :-)

Viktória 2008.05.30. 07:06:31

Kedves Zoli!
Köszönöm gyors válaszodat, mégegyszer megnézem az idevágó szabályokat.
Kapubejáró nem volt.A zöld kis papirra az volt irva, hogy,,gyalogút jelző tábla tiltott hatáyla alatt parkolt''. Azt nem láttam, hogy fotoztak e, de ugy tudom, hogy szoktak képet késziteni. Lehet, ha utána érdeklődöm személyesen, felvilágosítanak.
köszönöm mégegyszer!üdv. Viki

Andrea 2008.07.08. 11:38:14

Sziasztok!

Nem tudom, jó helyre írok-e. Tanácsra-ötletre lenne szükségem. Ágyból kocsiba való beüllést segítő eszközre volna szükségem. Milyen lehetőségek vannak és hol mennyiért lehet kapni?

Tisztelettel:
Kátai Andrea

Légyszi e-mailre (is) válaszoljatok: andrea1974@lajt.hu

Tóth Zoli 2008.07.09. 00:02:41

Kedves Andrea!
Először is kinek lenne ez az egyébként "csúszólap" nevű eszköz. Mert ha nem érzi a fenekét és ha a legkissebb nyomástól is felfekvése lesz, akkor mindenféleképpen olyan műanyag eszköz kell, ami kicsit hajlik is. Én ilyet az OORI-ban vettem még (9éve), a feleségem még most is használja. Ha gondolja küldhetek róla fotót is.
De láttam már fából készült eszközt is, ami nem hajlik, nem kíméli a kerekesszéket sem, de nagyon olcsó és házilag is könnyen elkészíthető. Ezt egy amerikában rehabilitált betegnek adták és az egy rendes segédeszköz, nem barkács.
Vagy sarokcsiszológéppel simáracsiszolt tejesláda alja. Méretrevágták dekopírfűrésszel és már kész is volt. Ha érdekli a technikai leírás akkor azt majd elküldöm e-mailben.
De én megtanultam egy technikát, minek segítségével nincs szükség segédeszközre a hétköznapi életben. Persze jó kondíció is kell hozzá, de én 95kg vagyok és működik. Van egy sérültekből álló alapítvány, akik táborokat szerveznek a balaton partján, és ott el lehet sajátítani ezt a technikát.
hdac.freeblog.hu/
hdac.try.hu/

Andrea 2008.07.09. 10:03:28

Nekem kellene. Kondícióm az a jótól messze van, elég gyengék a karjaim... A technikai leírás nagyon érdekelne, mert felvetődött, hogy miképp lehetne megcsinálni házilag is. Nagyon megköszönném gha e-mailba elküldenéd!
--
Lejár az 5 év a kerekesszékre. Idáig egykaros, de most már kétkarral hajtható mechanikus széket szeretnék. Érdeklődtem pár helyen, de nem igazából van sok választék amit közgyógyra lehet kiiratni. Mondanátok olyan székneveket amik felírhatósak? Hátha van köztük olyan is ami elkerülte a figyelmemet. Köszönöm.
---
Hogyan tudom az előző levélből kivenni az e-mail címemet? Kivennéd?

Köszönettel:
Andrea

Andrea 2008.07.09. 10:04:10

Nekem kellene. Kondícióm az a jótól messze van, elég gyengék a karjaim... A technikai leírás nagyon érdekelne, mert felvetődött, hogy miképp lehetne megcsinálni házilag is. Nagyon megköszönném gha e-mailba elküldenéd!
--
Lejár az 5 év a kerekesszékre. Idáig egykaros, de most már kétkarral hajtható mechanikus széket szeretnék. Érdeklődtem pár helyen, de nem igazából van sok választék amit közgyógyra lehet kiiratni. Mondanátok olyan székneveket amik felírhatósak? Hátha van köztük olyan is ami elkerülte a figyelmemet. Köszönöm.
---
Hogyan tudom az előző levélből kivenni az e-mail címemet? Kivennéd?

Köszönettel:
Andrea

fürst melinda 2008.07.13. 00:22:00

Innen le tudod tölteni a támogtott kerekesszékek listáját is,

www.oep.hu/portal/page?_pageid=35,34882&_dad=portal&_schema=PORTAL#letoltheto

A Gyógyászati segédeszköz-támogatási lista linkre kattints, odaugrik a kívánt részhez, és ott kiválaszthatod a legfelső linket, az a legfrissebb.

Excell táblázatban fogja kiadni az összes támogatott segédeszközt, a kerekesszékek a sor alján vannak, a 5269-es sorszámtól.

Már csak rá kell keresned az A kerekesszékek A oszlopban adott iso kódra a googlen, ki fogja adni a szék képét és paramétereit, igy felkészülten mehetsz a szakorvoshoz aki kiírja.
Tudni fogod mit akarsz.
Én a kádülőkét kerestem igy ki, mert eléggé elhasználódott már.

Sok sikert a böngészéshez,

Melinda

Keszeg Eszter 2008.08.30. 17:51:44

Sziasztok!
Abban kérnénk ki a véleményeteket,segítségeteket, hogy a legjobb barátom születésétől kezdve tolókocsis. A barátnőjével nagyon szeretik egymást-ez a lány egészséges- és hamarosan szeretnének esküvőt és közös gyereket. Az apja nem dolgozik, ALKOHOLISTA, sokszor látom ahogy kihasználja őt,és lehúzza anyagilag...:S
A 8.ker.önkormányzatban már több, mint 1,5éve várunk arra, hogy írják ki az önkorm.lakásokra a pályázatokat. De akárhányszor érdeklődünk mindig az a válasz, hogy "tudjuk az igényét,de még nem írtuk ki a pályázatot,és nem tudjuk, hogy mikor lesz kiírva." "..voltak fontosabb dolgokat, amiket a pályázat elé kellett helyezni.."
Magyarul semmi.
Tényleg eldurvultak az apjával a helyzetek, szeretne nélküle élni a barátnőjével Budapesten.
Mit tehetnek,tehetünk? Hova,kikhez fordulhatunk, akik figyelnek és foglalkoznak is vele??
Előre is köszönöm
Eszter

Molnárné Szappan Nikoletta 2008.10.05. 17:35:21

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, az ügyben, hogy az aupukám kapott mozgássérült igazolványt, de senki nem adott neki fölvilágosítást arról, hogy hol, hogyan használhatja, vagy milyen kedvezményekben részesül ezzel.Nagy szükségem lenne erre a tájékoztatásra!!!Előre is nagyon köszönöm.
Sziasztok,Niki

Csancsy 2008.10.15. 17:38:36

Ezért érdemes élni!

Ezt a férjem írta!

1996 oszén még panel lakó voltam! Egyik nap az ablakomban lógva megláttam egy lányt aki teljesen elbuvölt.
Néztem ot napokon,heteken,hónapokon át! Álmodtam róla,és bele szerettem pedig nem is ismertem.Egy nap nem jött arra többé és fájt hogy nem láthatom,de az élet ment tovább.
Akkor még tizenhat évesen a küzdosport volt a mindenem,és persze a haverok,akikkel a kerület Városház terére jártunk ki. 1997 Márciusában az egyik edzésem után kimentem a térre,és az a nap is csak egy napnak indult,de az egyik barátom megjelent azzal a lánnyal akit hónapokon át figyeltem.
Nem akartam elhinni! Ez O! Ezt nem hiszem el,mondtam magamban. De igaz volt és egyre közeledett. Oly annyira zavarban voltam,hogy a köszönésen kívül szólni is alig birtam.
1997 Március 18-án valóra vált az álmom és a lány akit titkon imádtam végre az enyém lett!
Hihetetlen érzés volt az elso csók amit tole kaptam, és hihetetlen volt minden perc amit együtt töltöttünk! Sokat hülyültünk,és szórakoztunk együtt! Szerettük egymást nagyon de a féltékenységem erösebb volt annál amit éreztem,és kerek fél év után a kapcsolatunk egyik napról a másikra megszakadt!
Öt éven keresztül nem tudtam róla semmit,pedig kerstem mindenhol,de egy nap az utcán sétálva valaki rám szólt " Hé már meg sem ismersz?" Meg fordultam és ott ált elottem!
Gyönyörü volt mint akkor mikor elhagytam. Nem volt kérdés hogy vele folytatom utamat tovább. Haza kísértem és sokat beszélgettünk közben,próbáltam vissza kapni,de volt valakije.Lehet hogy csak én voltam béna,de az érzéseim iránta mindvégig meg maradtak. Számot cseréltünk és azt hittem elkezdodött valami újra,ám a sors közbeszólt és újabb öt évre elszakitott minket egymástól!
2002-ben balesetem volt(vonatbalesettet szenvedtem aminek a következtében mindkét lábamat elvesztettem,de életben maradtam hála istennek.) ami megváltoztatta az addigi életem,és eloröl kellett kezdenem mindent.
Hosszú volt ez az öt év de 2007 decemberben az interneten keresztül megtaláltam.
Nem akartam elhinni,de vettem a bátorságot és irtam neki.Féltem a választól,hogy mit szól majd hozzám de nem érdekelt hiszen mindig is ot szerettem! Még az nap válaszolt és mikor elolvastam szívem egyre vadabbul kezdett lüktetni. Megbeszéltük hogy tizedikén találkozunk és beszélünk,de én kilencedikén fent voltam Pesten és nem tudtam várn,akartam ot,Látni,Érezni közelségét,ezért felhivtam és megkérdeztem tole hol van és ráér-e.
Meg kérdezte hol vagyok! Mondtam hogy ott ahol lakik.Nem akarta elhinni,de le jött hozzám.Azt mondta tíz perc,és ez a tíz perc egy örökkévalóságnak tünt!
Megérkezett ,és ismét elvarázsolt elso pillantásra épp úgy mint 1997-ben.
Nem volt kérdés hogy ot akarom örökre!És ekkor szembesültem azzal,hogy o mit érez irántam!Szeret épp úgy ahogy én ot.Engem akart épp úgy ahogy én ot.
December 25-én végre elkezdtük közös életünket , és azóta is boldogok vagyunk ,és ez így lesz amíg meghalok mert csak egy célom van:

BOLDOGGÁ TENNI OT !!!

Remélem nem baj,hogy ide bemásoltam ezt de csak azt szeretném,hogy mindenki lássa,hogy mi a férjemmel így vagyunk boldogok.És hálát adok az égnek,hogy nem vette el tőlem akkor.Nagyon szeretem.

tippmester · http://tutitipp.blog.hu 2009.09.09. 11:18:07

Szia Zoli! Jó oldalt vezetsz, csak így tovább!

Vicktória 2010.02.12. 17:47:33

Sziasztok!

Az után szeretnék érdeklődni, hogy hallott-e valaki a mozgáskorlátozottak személyi adókedvezményéről? Néhány infóhoz hozzájutottam a neten, de sajnos az illetékesek, akiknek ki kellene állítani az igazolást hozzá, nem hallottak róla. Sem a háziorvos, sem a szakorvos. Akkor hogy tudok hozzájutni a kedvezményhez, illetve honnan tudhatom meg hogy jár e egyáltalán? Előre is köszönöm a válszt! üdv Viki

Sebastian Garthoff 2010.11.25. 09:58:46

Kedves Zoli,

Sebastian Garthoffnak hívnak. Budapesten lakó német újságíró vagyok.

Jelenleg egy fényképésszel egy cikken dolgozom a mozgássérültekről Magyarországon a német "Handicap" magazin számára.

Szeretnék a mozgássérültek lehetőségeire és akadályaira a munkapiacon fókuszálni.

Örülnék, ha egyszer találkozhatunk és mindezekről beszélgethetünk.

Üdv. Sebastian
sebastian_garthoff@web.de

timea2000 2011.03.22. 15:00:44

Szia!

Érdeklődni szeretnék, hogy aki fogyatékossági támogatásban részesül
(nyugdíjas egyikük, a másik illető átmeneti járadékos) az jogosult-e alanyi jogon közgyógy. ellátásra? Válaszodat előre is köszönöm. Tímea

barnakávé · http://www.bazsoka.dxn.hu 2013.04.07. 21:06:43

Ha még él a blog, szeretném felhívni a figyelmet cégünkre, ahol online értékesítést, hálózatépítést lehet végezni. Regisztrációs költség egyszeri 5000 forint. Rengeteg oktatási anyag és komoly segítség a cég részéről.
bazsoka.dxn.hu/blog-2013-03-07-A_mozgasserult_is_ember

Márta Bencsik 2018.08.12. 18:39:58

Szia! Nem nekem hanem a fiamnak van problémája! Sajnos maholnap tolókocsiba kerűl, mert egyre nehezebben tud menni! A menés alatt azt értem, hogy csak méreteket, maximium 20-30 métert! Neki nincs jogosítványa! Igényelhetne -e elektromos rokkant kocsit? Vagy mi a feltétele , hogy ő is kitudjon mozdulni itthonról? Válaszod előre is köszönöm! Üdv! Márta
süti beállítások módosítása